חוסר חשק מיני אצל נשים

חוסר חשק מיני אצל נשים
הטבע איך לומר את זה בפשטות יצר את בני האדם כאשר יש סנכרון מלא במבנה הפיזי בין גוף הגבר לגוף האישה, אם אשתמש בתיאור המוכר לנו מהיום יום אקרא לזה שקע ותקע, ממש כמו כפפה ליד איפה שהאישה זכתה למשקעים הגבר זכה בבליטה.

אבל מה קורה בפן ההורמונלי, כאשר מדובר בחשק המיני? האם גם כאן ישנו סנכרון הולם? מסתבר שההתאמה לא הושלמה עד הסוף וישנן בעיות רבות בכל הנוגע להתאמה, בין אם זה מבחינת יכולות מיניות לא הדדיות (העובדה שהגבר נחלש איפה שהאישה מתחזקת) נשאיר את הנושא למאמר אחר ובין אם מדובר בדיכוי החשק המיני בעיקר אצל נשים ועל זה כמובן שארחיב היום.

חוסר חשק מיני אצל נשים


חוסר חשק ואמפטיה כלפי בן הזוג, אדישות לחיזור, הזנחה אישית (אין חשק להתלבש ולהשקיע), שעמום מכל מחווה אפשרית, חוסר זרימה והתחמקות, אטימות ואי תקשורת, עייפות ותירוצים על כאבי ראש תמידיים (שמגיעים רק בלילה) והכי בהגזמה שלך אושר מהווסת החודשית המורה לו אור אדום ובמילים פשוטות 'אל תנסה להתקרב אלי!' נשמע לך מוכר?! אחת מכל שלוש נשים חווה חוסר חשק מיני והסיבות לכך רבות ומגוונות. אז מה הם המשפיעים הפיזיים על החשק המיני של נשים? יש לא מעט מישורים פיזיים שאישה חווה בדרך לדיכוי המיני ולחוסר החשק הפוקד אותה למשל:

שינויים הורמונליים – הם המשפיעים על הפרשת ההורמונים ועל ייצור הליבידו בגוף האישה.

התבגרות – שינויים הקשורים לגיל יכולים גם הם לגרום להפחתת הרצון ביחסים מיניים. ידוע כי הורמון טסטוסטרון (הורמון מין גברי) הוא האחראי על התעוררות המינית, ההורמון מיוצר גם אצל גברים וגם אצל נשים אך הגברים מיצרים ממנו כמות גדולה יותר וזה ההסבר למה הם חווים חשק מיני בתדירות גבוהה יותר מנשים. מחקרים מעידים שבעבר נשים היו נוטות להפריש פחות מהורמון הטסטוסטרון אחרי גיל 35 ואילו היום ישנה ירידה כבר בגילאי 25.

הפסקת מחזור – הגורם הזה גם מתקשר לגיל ולעניין ההתבגרות, כאשר אישה מתבגרת היא מפסיקה לקבל מחזור והשחלות מפסיקות לייצר ביציות ואסטרוגן, מה שגורם לאישה יובש בנרתיק ואין עוד סיכה טבעית והבעיה שנוצרת עקב כך היא תחושה לא נעימה בחדירה, כאבים לא רצויים המדחיקים את הצורך של האישה למין ומדכאים את התחדשות הליבידו.

לידה - נמצא קשר בין ירידה בחשק מיני אצל נשים לבין לידת תינוק, אצל אימהות לילדים בגילאי החמש שנים ומטה יש נטייה לאבד את החשק. נשים נשואות נוטות לחפש יותר עזרה בנושא לעומת לא נשואות ייתכן שבעקבות הלחצים מהבעל. אפשר להאשים גם את הורמון הפרולקטין הפוגע ומוריד את החשק המיני של נשים, מדובר בהורמון המיוצר על ידי גוף האישה בזמן ההנקה.

מחלות - ידוע שמחלות משפיעות לנו על הגוף ועל ההתנהלות שלנו, כאשר אנו חולות אנו לא מזינות את הגוף באופן הנכון לו, אנו לא רעבות לאוכל, לא רעבות לסקס בקיצור היעדר חוש טעם בכל המובנים, אך שמדובר בשפעת או וירוס הדבר חולף לכן אני רוצה לשים דגש על מחלות כרוניות או מחלות רקע אשר נכנסות לחיינו כדי להישאר ולהשפיע כמובן לרעה על החשק המיני באופן מובהק. הכוונה למחלות לב, סוכרת, כלי דם, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס, דלקות בדרכי השתן ודלקות ווגינאליות. מה שלא תעשה לנו המחלה תעשה לנו התרופה כי נטילת תרופות באופן קבע משפיעה גם היא על ירידה בתשוקה ופוגעת בחשק המיני בקרב נשים.

עישון ואלכוהול – כמו התרופות גם פה צריכה קבועה ולא מבוקרת עלולה לתת השפעה שלילית על הליבידו ועל החשק המיני של נשים.

השמנת יתר – פה מדובר במשבר בעל נוכחות פיזית אך הוא משליך מאוד על הפסיכולגיה, כאשר אנו מרגישות שמנות ולא שלמות עם הגוף שלנו הביטחון העצמי שלנו נפגע ואנו נוטות להעניש את עצמינו בדיכוי אשר משפיע על הנשיות ואיך לא גם על החשק המיני. אז מה הם המשפיעים הפיזיים על החשק המיני של נשים? אם את מרגישה חוסר בחשק מיני וקראת עד פה אך לא הייתה שום הזדהות עם התוכן, את בריאה לחלוטין, לא מעשנת או שותה, דווקא מאוד ירדת במשקל ועבר זמן מהלידה אבל לא מספיק כדי להגדיר את זה כגיל הבלות זה כנראה כי אצלך הדיכוי המיני לא יושב על משהו פיזי ומדובר בגורם פסיכולוגי

זה יכול לקרות כתוצאה ממתח נפשי, מצבי רוח, הפרעות שינה, משבר אישי, משפחתי או זוגי, חוסר ביטחון עצמי, דיכאון, דאגות, חרדות, משברי החיים אני קוראת לזה. ההפרעות הנ"ל עלולים לפגוע בתוצרת הליבידו, במקרים אלה הגוף מותש ואין ביכולתו להפריש הורמונים חיוביים אלה, באוטומט החכם של הגוף הוא עסוק בשימור עצמי ולא ביצר מיני.
מעבר לכך במקרים מסוימים טיפול פסיכולוגי כרוך בנטילת תרופות, נטילת טיפול תרופתי במצבים נפשיים, כגון אלה, יוריד גם הוא את הליבידו.

אז זה ההסבר הכללי למה המון פעמים אני שומעת מנשים המעידות על עצמן כי לפני הנישואין, רגע לפני ההורות המיוחלת הן היו יצרניות ליבידו והורמון הטסטוסטרון, הן שפעו בתשוקה מעוררת חושים ויכלו לקיים יחסים כשפנפנות חסרות מעצורים ופתאום משהו קרה... ובכן קשה מאוד לעמוד בסטנדרט החיים המודרניים בהם אישה צריכה לפתח קריירה, לפרנס, להיות עקרת בית, אם השנה, ילדת השנה, רעיה ולשמור על איכויותיה מה שאני אומרת זה שהמכלול המפואר חייב לבוא על משהו.

אז איך מטפלים בחוסר חשק מיני של נשים?

אהבה עצמית – נתתי קודם דוגמה של השמנת יתר אבל היא אולי המערערת העיקרית אבל
ממש לא היחידה, יש המון גורמים פיזיים שיכולים לערער את הביטחון העצמי שלנו כנשים. אישה שלא מרוצה מהמראה החיצוני שלה: גוף, עור, גילוח, משקל וכו' הדבר יגרום לבעיית ליבידו והיא תחוש ירידה בחשק המיני לכן עלייך לגלות יותר אהבה וסלחנות כלפי עצמך, להתבונן בעצמך בראי לפרגן ולאהוב את מה שאת רואה, להכיר בחולשות ולשים דגש על החוזקות ולהבליט אותן.

אורח חיים בריא – את שומעת את יעילות התזונה כל כך הרבה ומתעקשת לחטוא אבל דעי אכילה נכונה פותרת המון בעיות ובין היתר גם את בעיית הליבידו הירוד. מיתוסים כגון שוקולד או כורכום מוריד חשק מיני אינם נכונים בהכרח. עלייך לדעת כי מזונות טבעיים ללא רשימת חיסון כימית כמו למשל: סלמון, כבד, בננות, אבוקדו, מנגו, תאנים, אגוזים, וביצים נחשבים למעוררי תשוקה.

כך גם שוקולד מריר אמיתי וחצי כוס יין אדום בסמוך לאקט יכולים לשפר את המשיכה המינית וכמו כן גם תבלינים רבים נכנסים לרשימה החיובית המשפיעה על הליבידו כמו: פלפל, ג'ינג'ר, הל, אניס, בצל, שום, קינמון, שומר, כורכום, חזרת ואל תשכחי פעילות גופנית, לא מרתון יש לך אותו מהחיים עצמם אבל 30 דקות הליכה יומית, ריצה, שחייה, ריקוד או כל סוג אחר של פעילות גופנית יועילו מאוד. כמובן שהדגש הוא על התמדה אם תקפידי לאכול בריא ביום אחד מתוך ימי השבוע ולעשות בו פעילות גופנית לא יסייע לך שום דבר עלייך להתמיד בזה יום יום,
בלי שום קשר למין הגוף שלך יודה לך.

רפואה טבעית – המודרניזציה פתחה בפנינו מגוון רחב של טיפולים טבעיים, החל מצמחי מרפא ועד למכלול מטפלים הוליסטים, נטורופטיים, פרחי באך, מעסים וכו... אז לפני שתקבלי החלטה על המשך טיפול ורגע לפני שתפקפקי בקול, עלייך להפנים תחילה שעצם ההכרה בדיכוי המיני שלך וההתעסקות במציאת הפתרון, זה לבד עלול לעורר בך את החשקים, כי מספיק רק ניצוץ קטן, רצון ופרטנר פורה כדי להצית אש של תשוקה ולי נותר רק לאחל לך הנאה גדולה מנשיותך ואהבתך.

* מאמר זה אינו מאמר שבא להחליף התייעצות עם גורמי רפואה, אלא הוא מביא את חוות הדעת מניסיון רב בתחום המיניות ואביזרי המין.

מה את\ה מחפש\ת?

העגלה שלך