סקירת אמצעי מניעה שאולי לא הכרתם

סקירת אמצעי מניעה שאולי לא הכרתם

במשך שנים ארוכות ורבות הציבור היה שבוי בשני סוגי אמצעי מניעה עיקריים: קונדומים וגלולות.

הם היו היעילים ואפילו היחידים שנמכרו.

עם השנים מגבלות המוצר לצד הדרישה וכמובן בעזרת המחקרים הצליחו לייצר פיתוחים חדשניים ומרשימים יעילים יותר או פחות (זה לגמרי עניין אישי) עבור נשים וכן, תתפלאו לשמוע אבל גם עבור גברים ויש עוד רעיונות פיתוח לעתיד…

אז מה הם אמצעי המניעה הקיימים בשוק? מאז ועד היום…

קונדומים

הקונדומים הם אמצעי מניעה היחיד עם הגנה כפולה, נגד הריון וכנגד חלק מהמחלות. 

השימוש בקונדום יעיל בכ - 98% אך כמובן יש לכל דבר גם חסרונות וזה הנוחות ותחושת החיכוך וכמובן עצירת האקט בשיא כדי להלביש אותו במומנט הנכון אלה אם משכילים לפתור את זה בשילוב פעולת ההלבשה כחלק מהמשחק המקדים.

שימו לב יש גם קונדום נשי שאותו האישה מחדירה לנרתיק טרם החדירה. הרעיון זהה רק אופן השימוש משתנה ולקיחת ה"אחריות".

כובעון צוואר

מוצר עתיק יומין אך לא כל כך נפוץ בשל מחלוקות על בטיחות השימוש בו לצד ההתפתחויות המרובות בנושא.

את הכובעון נהוג להלביש על צוואר הרחם שם הוא מרכז את תאי הזרע הזכרי ומונע את כניסתם לרחם אך בשום אופן לא את המחלות.

על מנת להגביר את יעילות הכובעון מוסיפים לתוכו קוטלי זרע, מעבר לכך ישנה מחלוקת ארוכת שנים על השפעתו של הכובעון על מבנה צוואר הרחם הנשי ויש צורך בהתאמת המידה שלו לצוואר רחם האישה ולמרות שהמוצר לא הורמונלי אין הוכחה לכך שאינו מזיק.

דיאפרגמה

לצד הכובעון אתייחס גם לדור ההמשך של אותו רעיון הנקרא דיאפרגמה גם הוא מוצר עתיק והוא תוצר שנע בין הקונדום הנשי אותו ציינתי בדבריי הקודמים לבין הכובעון.

הדיאפרגמה היא כיפת סיליקון עם קוטלי זרע והיא נעה בין עיצוב הקובעון המיושן לרעיון הקונדום הנשי והיתרונות מול החסרונות כמו כן אופן השימוש זהה.

טבעת נרתיקית

טבעת עשויה פלסטיק גמיש המוחדר לוגינה ביום הראשון של הוסת וכעבור 21 ימים יש צורך להוציאה, כעבור שבוע מחדירים חדשה ושוב ל 21 הימים הבאים. גם הטבעת עשירה בהורמונים וחלים עליה הכל התופעות הנלוות ומגבלות הרגישות עבור נשים מסויימות. גם עבור זה עלייך

להיוועץ ברופא והטבעת אינה עמידה בפני מחלות.

גלולות

השימוש בגלולות הוא על אחריות האישה, היוא יעיל בכ - 99% ומלווה בהורמונים וכל היוצא בזה…

החסרונות והייתרונות בשימוש עם גלולות מותאם לגמרי באופן אישי למשתמשת.

יש שזה עושה להן טוב: מסדר להן את הוסת, מונע כאבים בזמן המחזור ונמצא כיעיל לצד אחוז נשים לא מבוטל המתלונות על תופעות הורמונליות אחרות כמו היעדר חשק מיני, תיאבון, שיעור יתר וכו'...

בכל מקרה השימוש בגלולות הוא באישור רופא נשים בלבד ואינו יעיל בהגנה מפני מחלות.

מדבקה למניעת היריון

 פועלת על אותו רעיון של הגלולות, גם ביעילות וגם בחסרונות ומלווה בהורמונים ההבדל היחיד הוא באופן השימוש שאת הגלולות נוטלים דרך הפה ועם המדבקה ההורמונים חודרים לגוף דרך העור וגם פה יש צורך ברופא ואין הגנה ממחלות.

התקן

גם השימוש בהתקן הוא באחריות האישה, כיום יש המון סוגי התקנים. אם בעבר היה סוג אחד והתאים רק לנשים אחרי לידה היום ההיצע גדל ואיתו האפשרויות וגם כאן יש להתייעץ עם רופא נשים ולמצוא את הנכון עבורך ובדומה לגלולות אינו מונע מחלות.

זריקות ושתלים כאמצעי מניעה

גם פה מדובר בהליך רפואי ביעילות של למעלה מ - 99%, הטיפול נוח מפני שמחזיק לאורך זמן, זריקה מגנה לכ - 3 חודשים ואילו השתל עד כ - 3 שנים אך אל תתלהבי עדיין כי את הטיפול באמצעות שתל עוד לא נותנים בארץ אבל חשוב שתדעי שקיים... 

בטיפולים מהסוגים האלה מקבלים את הורמון הפרוגסטוגן ישר לזרם הדם בדומה לפעולה הטבעית של גוף האישה בימי הוסת.

הטיפול מונע את תהליך הביוץ, מעבה את הרירית ברחם ומקשה על הזרע הזכרי לחדור את צוואר הרחם, מונע מביצית מופרת להתפתח בתוך הרחם על ידי כך שהרירית בתוך הרחם נשארת דקה.

היתרון העצום הוא באפקט הממושך אך כשתרצי היריון תאלצי לחכות בין 10 חודשים לשנה וחצי עד שתוכלי להיקלט, גם הטיפול הזה עשוי לסייע למי שסובלת מדימומים קשים וכאבים במהלך הוסת ואף מתאים לנשים שאינן יכולות להשתמש באמצעי מניעה על בסיס אסטרוגן.

תופעות הלוואי של טיפול זה זהות לאלה הנגרמות מגלולות, מה גם שהטיפול לא מתאים לכל אישה אבל אם הוא אכן מעניין אותך אז לפחות לגבי הזריקה את כבר יכולה להתייעץ עם רופא הנשים שלך. אין שום הגנה מפני מחלות.

עיקור

 פעולה קיצונית ובלתי הפיכה הנעשית לרוב באמצעות ניתוח, לא מומלצת כי הורסת את מחזוריות הגוף אבל מה שכן היא אופציה שאפשר ליישם גם על הגבר וגם על האישה ונעשית רק בבתי החולים עם הליך החלמה ממושך.

זקטומיה

 טיפול לגברים, מדובר בניתוח לחיתוך צינורית הזרע. החיסרון הוא שמדובר בניתוח די יקר הייתרון שהוא הפיך אבל גם אז יש צורך בניתוח וגם הוא בעלות גבוהה.

הטיפול הוא פרטי ולא מונע מחלות.

וסקטומי

גם הוא לגברים וגם כאן מדובר בניתוח אך הפעולה ידידותית יותר והפיכה לחלוטין.

עם פעולת הקשירה לא חל שום שינוי במראה הזרע או בתחושת העונג במשגל אך גם פה לא תקבל הגנה ממחלות ותאלץ לעשות את הטיפול באופן פרטי.

משגל נסוג

 אין מישהו שלא מכיר את זה. יציאת הפין טרם פליטת הזרע, הזרע לא פוגש בביצית אין היריון.

היתרונות: חינמי, יעיל וזמין. החסרונות: לא מונע מחלות, לא בטוח (מספיק לפספס בטיפה אחת) והורס את רגע השיא.

אם במקרה אתם מייסמים את המניעה באחת מן האפשרויות הכתובות ובמקרה יש חשש לגבי הריון כי לא עקבת אחרי הטיפול, שחכת או חלילה לא יצאת בזמן…

תמיד האישה יכולה ליטול את הגלולה של היום שאחרי. קיימות שתי אופציות: פוסטינור או אלה.

את הגלולה יש לקחת עד 72 שעות מהמשגל. היא תמנע ממך היריון אבל ברוב המקרים תיצור שינויים הורמונליים ושינויים בוסת, אין צורך ברופא ואפשר להשיג בכל בית מרקחת.

כן המצב הוא כזה, עבור האישה יש מגוון פיתוחים קלים ביחס לאופציות הגבריות עבורו בכל אופן טרם נמצא טיפול מניעה קל. כן אני יודעת על פיתוח שעשוי לתת בשורה חדשה עבור הגברים בכך שיקטלו את הזרע בטיפול פשוט יחסית לאופציות הקיימות אך זה עדיין מוקדם לדבר על זה ובטח שעוד אין סיבה לשמוח.

תשמרו על עצמכם ועל מיניות בריאה ובטוחה

שלך קיקי

אולי יעניין אתכם לקרוא על -

 

מה את\ה מחפש\ת?

העגלה שלך